Mine oplevelser som volontør i Bangladesh



tirsdag den 30. september 2008

Sol paa naesen og cykelrytterarme

Saa - efter et par dage med lidt regn er solen kommet til Cox Bazar!! Vi har moedt nogle amaerikanere, som har et program der hedder 'Surf The Nations' (www.surfthenations.com). Hver morgen kl. halv 7 (naar de er klar - det er helt sikkert gennemfoert surferstil) moedes de med 10 - 20 af de lokale unge og boern for at surfe. De er i Bangladesh i mellem 1 og 2 maaneder. De sidste to dage har vi vaeret inviteret med. Det har vaeret rigtig sjovt. Jeg har dog ikke vaeret oppe at staa paa boardet, men jeg har da padlet ud paa det og fanget et par gode boelger, hvor jeg har ligget paa maven paa boardet - VILDT SJOVT!! Ellers leger vi endel med de lokale boern, som ikke maa faa et surfbraet endnu (Man skal kunne svoemme for at maa surfe). De synes det er vildt sjovt at hoppe ind i boelgerne mens vi holder dem i haanden, har dem paa ryggen eller giver dem hestesko :) Det er dog tit at vi ogsaa selv vaelter, da en del af boelgerne er ca. 2 m hoeje. Ellers nyeder jeg bare strandlivet, naar der er pause fra vandet. Det er skoent at kunne ligge med en god bog paa en liggestol og sutte lidt paa et sugeroer hvis anden ende er i en frisk kokosnoed! Solen har rigtigt taget ved, isaer i dag. Saa jeg kan maerke at min naese er ret roed og goer lidt ondt. Samtidig har jeg faaet fantastiske cykelrytterarme, da vi kvinder jo ikke maa vise skuldre. I gaar koebte baade Christina og jeg badeshorts. Vi besluttede os for at saa ma knae vaere knae. Den foerste dag badede vi i de lange "natbukser", som vi ellers gaar i, men det blev ligesom bare lidt for surt :)

Ingen kommentarer: