Mine oplevelser som volontør i Bangladesh



søndag den 23. november 2008

Mit hjem i Pirganj

Nu er jeg ved at have været i Pirganj og have boet i ’mit’ hus at jeg kan skrive lidt om det hus jeg bor i sammen med Christian. Når man først træder ind i huset kommer man ind i vores fælles opholdsrum, hvor vi også spiser. Det er også her vi som oftest sidder med vores computere. Som I kan se på billedet bliver det brugt rigtig godt, så der er altid ting og sager på bordet. Hvis man fortsætter ligeud kommer man ind på Christians værelse. Hvis man til gengæld drejer til højre kommer man ind på mit værelse. Når man står i døren kigger man hen mod mit skrivebord (som dog kun bruges til opbevaring af ting, som hurtigt lige skal ud af hånden). Over skrivebordet hænger tegninger og postkort fra Danmark. Til højre for skrivebordet står min holder til tøj. Alt tøjet hænger, da der er ret stor luftfugtighed. På den måde skulle tøjet undgå at mugne. Ved siden af holderen står vores cykler, som også fungerer som holder for noget af tøjet. Bag cyklerne på væggen hænger nogle af de tegninger jeg har fået fra børnene hernede fra. I den modsatte side af værelset står min seng med tilhørende grønt myggenet, som både hjælper ved at holde myg ude, men også ved at holde edderkopper og kakerlakker væk, som kan komme fra toilettet. Der har heldigvis kun været en kakerlak på mit værelse (som jeg har set…) Ved siden af sengen er døren til badeværelset. Badeværelset er stort set dækket af en fantastisk lyserød farve. Der er indgang til toilettet fra begge værelser (når døren er blevet låst op af den, der sidst brugte toilettet). Vi har især inden vi tog til Indien nydt at tage kolde bade i varmen, men efterhånden som temperaturen er faldet her på det sidste har jeg syntes det har været lige rigeligt friskt med et koldt bad om morgenen. Her for en uge siden kom vores nabo, som ejer huset, og fortalte os at vi havde vandvarmer, som kunne tændes. Det er vildt lækkert! Nu er det en noget større nydelse at tage bad om morgenen!

Mit dejlige lyseroede bengaler toilet! (nu med varmt vand)
Mr. Dictionary - Mr. Obidhan saa man kan laere kroppen at kende paa bengalsk


Spisebordet med nyindkoebt jordbaerdug

Min seng med turkis myggenet - FLOT


2 cykler og mit toejstativ (set fra sengen...)




Mit vaerelse set fra stuen

Ingen kommentarer: