Mine oplevelser som volontør i Bangladesh



tirsdag den 14. oktober 2008

Ankommet til Darjeeling og tilhoerende kulde




Saa er vi ankommet til Darjeeling. Vi tog toget kl. 10 om aftenen og skulle planlagt vaere ved en mellem station kl. 8 om morgenen for derefter at tage et andet tog 7 timer til Darjeeling, saa vi ville vaere der omkring kl. 5 om eftermiddagen. Turen kom dog ikke til at forloebe helt paa den maade... Da vi ankom til mellem stationen var klokken halv 10 om aftenen og vi havde paa det tidspunkt vaeret undervejs i 23,5 timer. Grunden til den store forsinkelse var at der var noget sporarbejde, saa paa det tidspunkt var jeg godt klistret efter at have vaeret i et tog saa lang tid. Da vi kom ud af toget fandt vi dog en jeep, som ville koere os til Darjeeling. Det var laekkert, for saa kunne vi tjekke ind paa vores hotel da vi ankom kl. halv 2 og faa en nattesoevn lidt roligere...

Peter og Christina i vores "luxus" senge i toget

Da vi vaagnede i morges og gik op til hotellets restaurant for at spise morgenmad var der en fantastisk udsigt! Vi kunne sidde og kigge ud paa verdens 3. hoejeste bjerg Kangchenjunga (8.586 m) LAEKKERT!!!

Udsigt over bjergene fra Tigerhill. Solens foerste straaler rammer toppene

Det er blevet en del koldere nu da vi er kommet op i godt 2 km hoejde, saa nogle af de koebte toerklaeder fra Kolkatta er kommet i brug ;)

Det er utroligt hvad de baerer rundt paa paa hovedet heroppe.

Jeg ligger lige et lille kort, hvor jeg har sat roede prikker paa de steder jeg har besoegt og fortalt om. Den oeverste roede pri, hvor der ikke er noget bynavn er Darjeeling.

1 kommentar:

Geraldo Maia sagde ...

Hello Signe,
Du har en meget smuk blog, jeg kan lide det.
Hilsener fra Brasilien:
Geraldo